بلاگ

تعویض تسمه تایمینگ خودرو

تعویض تسمه تایمینگ خودرو

تسمه سنترال

تعویض تسمه تایمینگ خودرو

آیا می‌دانید برای تعویض تسمه تایمینگ خودرو چه باید کرد؟ یا بهترین زمان برای تعویض تسمه تایمینگ خودرو کی است؟ کاربرد تسمه تایمینگ خودرو چیست؟ نکات مهم دراستفاده از تسمه تایمینگ خودرو چیست؟

اگر قصد تعویض تسمه تایمینگ خودرو را دارید در این صورت بهتر است تا انتهای متن همراه ما باشید چون اطلاعات کاملی را در رابطه با این مورد، بیان خواهیم نمود.

تعویض تسمه خودرو

تعویض تسمه خودرو

تسمه از مهم ترین بخش‌ها در خودرو می‌باشد که وجود هرگونه مشکلی در این بخش مثل ساییده شدن، پارگی و یا وجود ترک می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیار جدی در خودرو گردد. پس باید همیشه از سالم بودن این قسمت اطمینان حاصل نمود تا احتمال بروز هزینه‌های اضافی تعمیر به حداقل برسد.

عملکرد صحیح تسمه تایمینگ تاثیر مستقیمی در سرعت و بازدهی موتور دارد در واقع تسمه تایمینگ هماهنگی لازم را بین بخش‌های مختلف خودرو برای دریافت بهترین عملکرد از دستگاه ایجاد می‌کند.

از طرفی فعال ماندن موتور احتراق داخلی خودرو به تسمه تایم بستگی دارد و تمام خودروها با مدل‌های مختلف چه خودروهای قدیمی و چه خودروهای جدید، باید به صورت منظم بررسی شوند تا در صورت نیاز تسمه تایمینگ آنها تعویض گردد.

برای مثال برای درک بهتر این موضوع می‌توانید تسمه تایم را مانند زنجیر دوچرخه فرض کنید وظیفه این زنجیر هماهنگی بین اجزای مختلف دوچرخه بوده و باعث می‌شود تا دوچرخه به صورت صحیح حرکت کند.

در واقع نقش تسمه تایم هم در خودرو چنین می‌باشد تسمه تایمینگ‌ها دارای مدل‌های مختلف بوده و در اندازه‌های متفاوت تولید می‌گردند و خودروها با مدل‌های گوناگون به تسمه تایم‌های متفاوت نیاز دارند و حتماً باید موقع خرید به این مورد توجه گردد که مناسب‌ترین گزینه انتخاب شود چون شل بودن و یا سفت بودن بیش از اندازه تسمه تایم می‌تواند تاثیر منفی بر روی موتور خودرو گذاشته و سبب بروز خساراتی شود.

اکثر تسمه تایمینگ‌ها از پلاستیک با کیفیت تولید می‌شوند که دارای قطرهای مختلف بوده و دارای طول عمر محدودی هستند.

البته لازم به ذکر است که طول عمر مفید این قطعات به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه متن بیان خواهد شد.

بررسی ساختار تسمه تایمینگ

 

بررسی ساختار تسمه تایمینگ

تسمه تایمینگ‌ها دارای دنده هایی با سایزهای متفاوت می‌باشند که در صنعت استفاده می‌گردند و می توان گفت که جزو پر استفاده‌ترین تسمه تایم‌ها هستند که به دو حالت مدار بسته یا مدار باز تولید می‌گردند.

در حالت کلی تمام تسمه تایم‌ها دارای طول ثابتی بوده و عرض آنها متغیر می‌باشد و بر حسب نیاز مشتری می‌توان تسمه تایمینگ‌هایی با عرض مختلف را تولید نمود.

لازم به ذکر است که شکل دنده‌ها نیز در تسمه تایم های مختلف متفاوت می‌باشد برای مثال اگر تسمه تایمینگ به صورت سه لایه باشند در این حالت لایه اول از الیاف شیشه می باشد در لایه دوم از لاستیک‌های خاص استفاده می‌گردد و لایه سوم از دندانه‌هایی با اشکال خاص هست که از جنس الیاف می‌باشند.

در حالت کلی می‌توان گفت که این قطعه واسطه‌ای بین میل لنگ و میل سوپاپ می‌باشد که برای تنظیم نمودن تایم چرخش میل سوپاپ و میل لنگ، نقش حیاتی را بر عهده دارد.

تاریخچه استفاده از تسمه تایمینگ خودرو

نخستین بار در سال ۱۹۶۲ تسمه تایم طراحی شد که در واقع می‌توان گفت زنجیر تایم‌ها از مبتدی ترین تسمه تایم‌ها به حساب می‌آمدند.

و برای اولین بار تسمه تایم بر روی یک خودرو آلمانی در سال 4001 استفاده گردید و سپس شرکت اتومبیل سازی به نام واکسول به استفاده از تسمه تایم در خودروها شروع نمود.

بعد از آن می‌توان گفت که استفاده از این قطعات به یک نکته مهم در بحث خودروسازی تبدیل شد.

کاربرد تسمه تایمینگ خودرو

 

کاربرد تسمه تایمینگ خودرو

تمام قطعات خودرو دارای وظیفه مشخصی هستند که اگر به هر دلیلی در هر قسمتی از خودرو مشکلی ایجاد شود در این حالت اختلال به وجود آمده سبب تاثیر منفی بر روی عملکرد سایر اجزای خودرو می‌گردد.

در حالت کلی می‌توان گفت که برخی از قطعات دارای نقش اساسی در حرکت خودرو هستند همانطور که می‌دانیم مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش خودرو موتور خودرو می‌باشد که این قسمت هم برای تامین نیروی مورد نیاز خود به یک انرژی اولیه نیاز دارد و باید هماهنگی و زمانبندی منظم جهت کارکرد صحیح بخش‌های مختلف وجود داشته باشد که تمام این‌ها به وسیله تسمه تایمینگ انجام می‌گردد و اگر مشکلی در تسمه تایم ایجاد گردد در این صورت خودرو حرکت نخواهد کرد.

تغییر تسمه تایمینگ خودرو

تمام قطعات خودرو به مرور زمان و با استفاده مداوم دچار فرسایش می‌شوند و نیاز به تعویض دارند که تسمه تایم هم در تمام خودروها بعد از یک مدت مشخصی باید تعویض گردد

پس داشتن اطلاعات کامل در رابطه با زمان تعویض تسمه تایم بسیار مهم می‌باشد و سبب می گردد تا صاحبان خودروها بتوانند با کمترین هزینه از بروز مشکلات جدی در خودرو جلوگیری نمایند.

حال این سوال پیش می‌آید که بهترین زمان جهت عوض کردن تسمه تایمینگ خودروهای مختلف چه موقعی است؟

در پاسخ می‌توان گفت که اگر بخواهیم یک عدد تقریبی مشخص کنیم می‌توان گفت که در ۶۰  تا ۷۰ هزار کیلومتر باید اقدام به تعویض تسمه تایم خودرو نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع تسمه صنعتی و اطلاع از قیمت اجناس، با ما در ارتباط باشید.

بهترین زمان برای تعویض تسمه تایمینگ

 

بهترین زمان برای تعویض تسمه تایمینگ

اگر بخواهیم زمان دقیق‌تری را برای زمان تعویض تسمه در مدل‌های مختلف خودروها بیان کنیم در این حالت می‌توان به گزینه های بیان شده در لیست زیر اشاره نمود:

  • بهترین زمان برای تعویض تسمه تایمینگ پراید موقعی است که خودرو حدود ۹۰ هزار کیلومتر را طی کرده باشد.
  • مناسب‌ترین تایم جهت عوض نمودن تسمه تایمینگ پژو ۴۰۵ هنگامی است که خودرو ۶۰ هزار کیلومتر را رو سپری کرده است.
  • بهترین زمان برای عوض کردن تسمه تایمینگ در پژو ۲۰۶ وقتی است که خودرو حدود ۶۰ هزار کیلومتر را طی کرده باشد.
  • افرادی که دارای خودروی ریو هستند بعد از طی کردن ۵۰۰۰ کیلومتر باید اقدام به تعویض تسمه تایمینگ کنند.
  • صاحبان خودروهای ال ۹۰ بعد از طی کردن ۴۰ هزار کیلومتر باید خیلی سریع نسبت به تعویض تسمه تایم اقدام نمایند.
  • بهترین زمان برای عوض کردن تسمه تایمینگ خودرو مگان، طی کردن خودرو بعد از ۵۰۰۰ کیلومتر می باشد.
  • همچنین افرادی که صاحب خودرو مزدا هستند بعد از ۶۰ هزار کیلومتر باید نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنند.

نکات مهم در استفاده از تسمه تایم خودرو

رعایت کردن نکات مهم هنگام استفاده از قطعات مختلف سبب می‌شود تا بتوان بهترین عملکرد را از قطعه مورد نظر دریافت نمود و در این صورت عمر مفید محصول هم افزایش پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که بحث کیفیت محصول نیز در این میان مطرح می‌باشد و معمولاً قطعاتی که به صورت استاندارد تولید نشده‌اند و دارای مواد اولیه با کیفیتی نیستند در این حالت در کوتاه‌ترین زمان ممکن دچار خرابی می‌شوند.

حال این سوال پیش می‌آید که هنگام استفاده از تسمه تایمینگ خودرو باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • هنگام عوض کردن تسمه تایمینگ خودرو، حتماً باید هرزگرد را هم عوض کنید.
  • به هیچ عنوان نباید تسمه تایم‌ها را از محل‌های نامعتبر خریداری کنید چون خرید محصولات بی‌کیفیت به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و هیچگونه تاثیر مثبتی را در دریافت عملکرد مناسب از خودرو نخواهد داشت.
  • هنگام خرید تسمه تایم از محل‌های معتبر باید محصول را به صورت دقیق بررسی کنید که هیچگونه ترک خوردگی و یا شکستگی در آن وجود نداشته باشد و به صورت کامل سالم باشد.
  • اگر هرگونه برآمگی یا بخش اضافه در قسمت دنده‌ها وجود داشته باشد در این حالت بهتر است که با استفاده از سمباده این بخش‌ها را صاف کنید.
  • تسمه تایم نباید در معرض گرد و غبار، روغن و یا مواد شیمیایی قرار بگیرد.
  • موقع جدا کردن تسمه خراب به هیچ عنوان نباید بخش تسمه سفت کن و هرزگرد بچرخد.
  • برای جلوگیری از بروز آسیب به بخش دنده‌های تسمه باید بدون هیچگونه ابزار و فشاری اقدام به تعویض تسمه خودرو کرد.
  • سالم بودن بخش فولی باعث افزایش طول عمر تسمه تایم می‌شود و حتماً باید از سالم بودن این قسمت اطمینان حاصل نمود.
  • اگر خودرو شما دارای دو تسمه تایم باشد در این حالت باید هر دو به صورت همزمان عوض شوند.

حتماً باید یک زمان مشخص را برای تعویض تسمه تایم‌ها مد نظر قرار دهید در این حالت می‌توانید از بروز هزینه‌های گزاف تعمیر جلوگیری نمایید.

علت‌های خراب شدن تسمه تایم

 

علت‌های خراب شدن تسمه تایم

دلایل متعددی می‌تواند باعث خراب شدن تسمه تایم گردد و داشتن اطلاعات در این مورد سبب می‌شود تا بتوان از خراب شدن ناگهانی تسمه تایم جلوگیری نمود و یا طول عمر مفید این قطعه را افزایش داد.

  • در صورت استفاده مکرر و به مرور زمان تسمه تایم ها دچار فرسودگی می‌شوند و از میزان مقاومت آنها کاسته می‌شود که این مورد یک علت طبیعی می‌باشد و سبک رانندگی هم در این مدت تاثیرگذار می‌باشد و اگر به صورت اصولی نباشد در این صورت تسمه تایم زودتر خراب می‌گردد.
  • تغییر ناگهانی و شدید دما نیز یکی دیگر از مواردی است که بحث طول عمر تسمه تایم را تحت تاثیر قرار می‌دهد

برای مثال افزایش یا کاهش ناگهانی دما از مهم‌ترین علت‌های سفت شدن و یا ترک خوردن تسمه تایم به حساب می‌آیند.

  • ازمهم‌ ترین علت‌های دیگر خراب شدن این قطعه می توان به وجود نشتی روغن اشاره نمود. در واقع انواع روغن‌ها و انواع مواد خنک کننده تاثیر منفی را در روی تسمه تایم ها دارند.
  • استفاده از موتور به صورت طولانی مدت و وجود فشار زیاد در روی تسمه از علت‌های دیگر خرابی تسمه تایم به حساب می‌آید.
  • عدم تنظیم میزان کشش تسمه در واقع شل بودن و یا سفت بودن بیش از اندازه این قطعه می‌تواند باعث خرابی آن شود.
  • خرید محصول بی‌کیفیت، از علل دیگر خرابی زود هنگام به حساب می آید چون متاسفانه بسیاری از مردم به راحتی نمی‌توانند معتبرترین محل‌ها را جهت خرید تسمه تایم انتخاب نمایند.

به همین دلیل اکثراً محصولات بی‌کیفیت را خریداری می‌کنند که این مورد هم سبب می‌شود تا زودتر از زمان مقرر، تسمه نیاز به تعویض داشته باشد.

تعویض نکردن تسمه تایم چه عواقبی را در پی دارد؟

اگر تسمه خودرو بعد از مدتی تعویض نگردد در این صورت موتور خودرو دچار مشکل می‌شود.

در واقع هرگونه اختلال و یا خرابی در بخش تسمه تاثیر مستقیمی را بر روی عملکرد صحیح موتور خودرو دارد.

هم چنین می‌تواند سبب خراب شدن سوپاپ، پیستون و قطعات دیگر موجود در داخل خودرو شود.

اگر چنین اتفاقی بیفتد در این حالت باید هزینه‌های زیادی را برای تعمیر اساسی خودرو اختصاص دهید.

نشانه‌های پاره شدن تسمه تایم

آیا می‌دانید بعد از پاره شدن تسمه تایم چه اتفاقی در خودرو می‌افتد؟ سوپاپ‌ها دچار آسیب شدید می‌شوند این مورد سبب می‌شود تا پیستون و سوپاپ با هم برخورد داشته باشند

از طرفی اگر پارگی تسمه موقع بالا بودن دور موتور خودرو اتفاق افتد در این صورت آسیب‌های بسیار شدیدی به موتور سیلندر و سوپاپ وارد می‌شود.

لیست قیمت انواع تسمه تایمینگ خودرو

سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه اطلاع سریع و دقیق از لیست قیمت انواع تسمه تایم‌های خودرو این است که به وب سایت‌های رسمی عرضه کنندگان معتبر مراجعه نمایید، بدین ترتیب خواهید توانست بدون محدودیت زمانی و مکانی به قیمت روز محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرده و بهترین گزینه را بر حسب بودجه مورد نظر خریداری نمایید.

که خوشبختانه قیمت محصولات عرضه شده توسط مجموعه سنترال بلت بسیار مناسب بوده و تمام محصولات به وسیله کمپانی‌های معتبر تولید شده‌اند در نتیجه امکان خرید برای تمام افراد به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد.

و دیگر نیازی نیست تا جهت اطلاع از قیمت یک محصول خاص به فروشگاه‌های متعدد در سطح شهر مراجعه کنید و تایم زیادی را برای این کار اختصاص دهید.

محصولات پیشنهادی

 

سنترال بلت مرکز فروش تسمه تایمینگ خودرو

امروزه مراکز آنلاین بسیار زیادی وجود دارند که در رابطه با فروش انواع تسمه تایمینگ خودرو خدمات ارائه می‌دهند که متاسفانه تمام این فروشگاه‌های آنلاین معتبر نیستند و به هیچ عنوان محصولات عرضه شده توسط تمام فروشگاه‌ها دارای گارانتی نمی‌باشند و کیفیت چندان مناسبی را هم ندارند.

و افراد تنها در صورت خرید تسمه تایمینگ خودرو از مجموعه‌های معتبر و مطمئن می‌توانند به محصولات برندهای معروف دسترسی داشته باشند.

توجه داشته باشید که خرید محصولات کمپانی‌های معتبر به معنای پرداخت هزینه‌های زیاد برای خرید محصول نیست

چون همیشه عرضه کنندگان معتبر مانند سنترال بلت تمام واسطه‌ها را به صورت کامل حذف می‌کنند و با خرید مستقیم از تولید کننده، یک شرایط بسیار مناسب را جهت خرید محصولات با کیفیت ایجاد می نمایند.

در واقع دیگر با خرید اینترنتی تسمه تایمینگ خودرو از مجموعه سنترال بلت تمام محدودیت‌ها در رابطه با دسترسی به یک محصول خاص از بین رفته است و هیچگونه نگرانی در رابطه با بحث کیفیت محصول وجود ندارد چون تنها هدف این مجموعه جلب رضایت مشتریان و پیشی گرفتن از رقباء می‌باشد به همین دلیل محصولات برندهای معتبر را با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسانند.

 

تسمه سنترال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *